سال 92، سال "گسترش و توسعه خانه های ایرانی"

جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی(ع) با تبریک آغاز سال 1392 خورشیدی به همه هموطنان عزیز، این سال را سال "گسترش و توسعه هرچه بیشتر خانه های ایرانی"، اعلام کرد.
این امر به دو علت اساسی صورت می گیرد:
نخست این که، وخامت فقر و فراگیری اعتیاد در حاشیه ها و محلات معضل خیز سراسر کشور ، نیاز قطعی به پایگاه های امداد رسانی جامعی چون خانه های ایرانی را نشان می دهد. کشور ما امروز به شدت وجود فضاهایی را می طلبد که فرهنگ فقر و افیونش را دگرگون سازد و آغوشی پرمهر به کودکان دردکشیده و بی پناه هدیه دهد. در غیر این صورت، فزایندگیِ مدام مصائب و معضلات، می تواند حیات اجتماعی کشورمان را به پرتگاه بی بازگشتی سوق دهد.
دوم این که، تجربه برپایی خانه های ایرانی در تهران و چند شهر دیگر، بیانگر موفقیت چشمگیر این خانه ها در زدودن تیرگی از محلات فقیرنشین و معضلخیز است. تیرگی غمی که بر چهره کودکان این محلات نشسته است، رنج مدرسه نرفتن و احساس عقب ماندگی و سرخوردگی و کینه ای که ناخودآگاه در جان آنان نسبت به جامعه ایجاد می شود، در این خانه ها، به دانش و عشق تبدیل می شود. کما این که پس از 14 سال فعالیت، هم اکنون کودکان دیروزِ جمعیت، امروز جوانان رشید، آگاه و مسئولیت پذیری هستند که در مسیر خدمت به وطن و رفع معضلات اجتماعی گام برمی دارند و این از مهمترین ثمرات خانه های ایرانی است: پرورش انسان هایی که مصمم به از بین بردن درد محرومیتند.
بنابراین جمعیت تصمیم بر آن دارد که با گسترش این خانه ها در سراسر ایران، هم در برابر توسعه فقر و اعتیاد و سایر مصائب اجتماعی، واکنشی در خور نشان دهد و هم در آینده ای نه چندان دور، فعالان اجتماعیِ توانمندی از میان کودکان دردمند امروز، بپرورد.
---
گفتنی است خانه های ایرانی بر چند نوع می باشند:
- "خانه ایرانی" به آموزش های کمک درسی، هنری و ورزشی کودکان نیازمند تحت پوشش جمعیت اختصاص دارد و شامل خدمات پزشکی و مشاوره نیز می باشد.
- "خانه علم ایرانی"، به آموزش و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابان می پردازد.
- "خانه هنر ایرانی" به اجراهای هنریِ تئاتر و موسیقی و نیز ارائه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان تحت حمایت جمعیت می پردازد و علاوه بر آن، پذیرای هنرمندانی است که آثار خود را به نفع کودکان محلات محروم، عرضه می کنند.
نخستین خانه ایرانی جمعیت امام علی در سال 1385 در محله مولوی در جنوب شهر تهران ایجاد شد و اعضای جمعیت نام «خانه ایرانی» را بر آن نهادند تا نمادی باشد از آبادی و آبادی سرزمین ایران به دست دانشجویان ایرانی.
در پایان سال 1391، جمعیت امام علی بیش از 10 خانه ایرانی برپا کرد که 8 خانه در تهران و بقیه در شهرستانها بوده است.
---
چند نوع دیگر از خانه های ایرانی نیز توسط جمعیت امام علی طراحی شده است که امیدواریم در سال 92 با همراهی و همیاری مردم نیکوکار کشورمان و افراد داوطلب بتوانیم اقدام به ایجاد آنها نمائیم.
تمامی این خانه های ایرانی توسط افراد داوطلب، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مردم داوطلب، اداره می شوند و هزینه های نگهداری آنها نیز توسط مردم نیکوکار تامین می شود.
---
جمعیت مستقل امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع)
www.facebook.com/sosapoverty
WWW.SOSAPOVERTY.ORG
شماره روابط عمومی: 23051110

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد